Quiz Αυτοαξιολόγησης - Κεφάλαιο 3: Παράγοντες που Επηρεάζουν τη Συμμετοχή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Ερωτήσεις
Ποιοι είναι οι εσωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
Ποιοι είναι οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση.
- β) Οι οικογενειακές υποχρεώσεις και οι επαγγελματικές δεσμεύσεις.
- γ) Οι ατομικές εκπαιδευτικές προτιμήσεις.
- δ) Οι γνωστικές ικανότητες.
Πώς επηρεάζουν οι οικογενειακές υποχρεώσεις τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Αυξάνουν τη διαθέσιμη ελεύθερη ώρα για μάθηση.
- β) Περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο και την ενέργεια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
- γ) Ενθαρρύνουν τη συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης.
- δ) Δεν έχουν καμία επίδραση στη συμμετοχή.
Ποια είναι η σχέση μεταξύ επαγγελματικών δεσμεύσεων και συμμετοχής στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Οι επαγγελματικές δεσμεύσεις ενθαρρύνουν τη συνεχή εκπαίδευση.
- β) Οι επαγγελματικές δεσμεύσεις μπορεί να περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο για μάθηση.
- γ) Οι επαγγελματικές δεσμεύσεις δεν επηρεάζουν τη συμμετοχή.
- δ) Οι επαγγελματικές δεσμεύσεις διευκολύνουν τη συμμετοχή στην εκπαίδευση.
Πώς επηρεάζει η αυτοεκτίμηση τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Η υψηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εμπλοκή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
- β) Η χαμηλή αυτοεκτίμηση ενισχύει τη συμμετοχή.
- γ) Η αυτοεκτίμηση δεν έχει καμία επίδραση στη συμμετοχή.
- δ) Η αυτοεκτίμηση επηρεάζει μόνο τους εκπαιδευτές.
Ποιο μοντέλο συμμετοχής αναφέρεται συχνά στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Το μοντέλο της Αποδοχής και Δέσμευσης.
- β) Το μοντέλο της Κοινωνικής Μάθησης.
- γ) Το μοντέλο της Θετικής Ενίσχυσης.
- δ) Το μοντέλο της Συμμετοχικής Λήψης Αποφάσεων.
Πώς επηρεάζουν οι προηγούμενες εκπαιδευτικές εμπειρίες τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Δεν έχουν καμία επίδραση στη συμμετοχή.
- β) Οι αρνητικές εμπειρίες μπορεί να αποτρέψουν τη συμμετοχή.
- γ) Οι θετικές εμπειρίες ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και τη συμμετοχή.
- δ) Μόνο οι αρνητικές εμπειρίες επηρεάζουν τη συμμετοχή.
Ποιοι παράγοντες από το εξωτερικό περιβάλλον μπορούν να διευκολύνουν τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Η υποστήριξη από την οικογένεια και τον εργοδότη.
- β) Η έλλειψη οικονομικών πόρων.
- γ) Η γεωγραφική απομόνωση.
- δ) Η έλλειψη κοινωνικών επαφών.
Ποια είναι η σημασία των προσωπικών κινήτρων στη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Τα προσωπικά κίνητρα δεν επηρεάζουν τη συμμετοχή.
- β) Τα προσωπικά κίνητρα είναι σημαντικά για την έναρξη και τη διατήρηση της συμμετοχής.
- γ) Τα προσωπικά κίνητρα μειώνουν τη συμμετοχή.
- δ) Τα προσωπικά κίνητρα δεν σχετίζονται με την εκπαίδευση ενηλίκων.
Πώς μπορεί η πρόσβαση στην τεχνολογία να επηρεάσει τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων;
- α) Η πρόσβαση στην τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει την εξ αποστάσεως μάθηση και την ευελιξία στη συμμετοχή.
- β) Η πρόσβαση στην τεχνολογία μειώνει τη συμμετοχή.
- γ) Η πρόσβαση στην τεχνολογία δεν έχει καμία επίδραση.
- δ) Η πρόσβαση στην τεχνολογία περιορίζει τις εκπαιδευτικές επιλογές.
Ανατροφοδότηση
- Απάντηση: β - Οι εσωτερικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τα προσωπικά κίνητρα και τις προηγούμενες εκπαιδευτικές εμπειρίες.
- Απάντηση: β - Οι εξωτερικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τις οικογενειακές υποχρεώσεις και τις επαγγελματικές δεσμεύσεις.
- Απάντηση: β - Οι οικογενειακές υποχρεώσεις περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο και την ενέργεια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
- Απάντηση: β - Οι επαγγελματικές δεσμεύσεις μπορεί να περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο για μάθηση.
- Απάντηση: α - Η υψηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την εμπλοκή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
- Απάντηση: δ - Το μοντέλο της Συμμετοχικής Λήψης Αποφάσεων αναφέρεται συχνά στην εκπαίδευση ενηλίκων.
- Απάντηση: β και γ - Οι αρνητικές εμπειρίες μπορεί να αποτρέψουν τη συμμετοχή, ενώ οι θετικές εμπειρίες ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και τη συμμετοχή.
- Απάντηση: α - Η υποστήριξη από την οικογένεια και τον εργοδότη μπορεί να διευκολύνει τη συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων.
- Απάντηση: β - Τα προσωπικά κίνητρα είναι σημαντικά για την έναρξη και τη διατήρηση της συμμετοχής.
- Απάντηση: α - Η πρόσβαση στην τεχνολογία μπορεί να διευκολύνει την εξ αποστάσεως μάθηση και την ευελιξία στη συμμετοχή.