Quiz Αυτοαξιολόγησης - Κεφάλαιο 4: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Ερωτήσεις

  1. Ποιο είναι το πρώτο βήμα στον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος;

    • α) Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
    • β) Η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών.
    • γ) Η επιλογή των εκπαιδευτικών τεχνικών.
    • δ) Η οργάνωση του χρονοδιαγράμματος.
  2. Τι περιλαμβάνει η διαδικασία διερεύνησης των εκπαιδευτικών αναγκών;

    • α) Την ανάλυση των εκπαιδευτικών αναγκών της ομάδας-στόχου.
    • β) Τη διατύπωση των εκπαιδευτικών σκοπών.
    • γ) Τη χρήση εποπτικών μέσων.
    • δ) Την αξιολόγηση των διδακτικών τεχνικών.
  3. Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι κατά τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σκοπών και στόχων;

    • α) Η δημιουργία περιεχομένου χωρίς σαφείς στόχους.
    • β) Η διατύπωση συγκεκριμένων, μετρήσιμων και επιτεύξιμων στόχων.
    • γ) Η έμφαση στις γενικές γνώσεις χωρίς συγκεκριμένους στόχους.
    • δ) Η αποφυγή καθορισμού στόχων.
  4. Ποιο είναι το κύριο κριτήριο για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου;

    • α) Η προσωπική προτίμηση του εκπαιδευτή.
    • β) Οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της ομάδας-στόχου.
    • γ) Οι διαθέσιμοι πόροι του εκπαιδευτικού ιδρύματος.
    • δ) Η αποφυγή χρήσης νέων τεχνολογιών.
  5. Ποιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών;

    • α) Η παθητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων.
    • β) Η ενεργή συμμετοχή και η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευομένων.
    • γ) Η αποστήθιση πληροφοριών.
    • δ) Η αποφυγή της αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων.
  6. Ποιοι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την επιλογή εποπτικών μέσων;

    • α) Η προσωπική προτίμηση του εκπαιδευτή.
    • β) Οι εκπαιδευτικές ανάγκες και οι στόχοι του προγράμματος.
    • γ) Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι.
    • δ) Η αποφυγή χρήσης τεχνολογίας.
  7. Ποιος είναι ο ρόλος του χρονοδιαγράμματος στον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος;

    • α) Η καθοδήγηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και η οργάνωση των ενοτήτων.
    • β) Η αποφυγή προγραμματισμού των δραστηριοτήτων.
    • γ) Η αύξηση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευομένων.
    • δ) Η ελευθερία χωρίς καθορισμένο πρόγραμμα.
  8. Ποια είναι τα ειδικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων ομάδων που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος;

    • α) Η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και οι εκπαιδευτικές ανάγκες.
    • β) Η προσωπική προτίμηση του εκπαιδευτή.
    • γ) Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι.
    • δ) Η αποφυγή προσαρμογής του περιεχομένου στις ανάγκες των εκπαιδευομένων.
  9. Ποια είναι η σημασία της στρατηγικής στην οποία εντάσσεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα;

    • α) Η διασφάλιση της συνοχής και της αποτελεσματικότητας του προγράμματος.
    • β) Η αποφυγή προγραμματισμού.
    • γ) Η μείωση της συμμετοχής των εκπαιδευομένων.
    • δ) Η αποφυγή χρήσης τεχνολογίας.
  10. Ποιος είναι ο ρόλος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος;

    • α) Η εξασφάλιση ότι το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευομένων.
    • β) Η δημιουργία περιεχομένου χωρίς σαφείς στόχους.
    • γ) Η αύξηση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευομένων.
    • δ) Η αποφυγή καθορισμού στόχων.
  11. Ποια είναι η κύρια στρατηγική ένταξης ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων που στοχεύει στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων για την αντιμετώπιση της ανεργίας;

    • α) Πολιτικο-ιδεολογική στρατηγική
    • β) Στρατηγική της συμπληρωματικής κατάρτισης
    • γ) Στρατηγική της κοινωνικής ένταξης και αντιμετώπισης του αποκλεισμού
    • δ) Στρατηγική της ολοκληρωμένης τοπικής ανάπτυξης
  12. Ποια στρατηγική ένταξης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων είναι κατάλληλη για την προώθηση της πολιτιστικής ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής;

    • α) Στρατηγική της επιστημονικής εξειδίκευσης
    • β) Στρατηγική της κοινωνικο-πολιτιστικής ανάπτυξης
    • γ) Στρατηγική της συμπληρωματικής κατάρτισης
    • δ) Στρατηγική της κοινωνικής ένταξης και αντιμετώπισης του αποκλεισμού

Ανατροφοδότηση

  1. Απάντηση: β - Το πρώτο βήμα στον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών.
  2. Απάντηση: α - Η διαδικασία διερεύνησης των εκπαιδευτικών αναγκών περιλαμβάνει την ανάλυση των εκπαιδευτικών αναγκών της ομάδας-στόχου.
  3. Απάντηση: β - Οι βασικοί στόχοι κατά τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών σκοπών και στόχων είναι η διατύπωση συγκεκριμένων, μετρήσιμων και επιτεύξιμων στόχων.
  4. Απάντηση: β - Το κύριο κριτήριο για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου είναι οι ανάγκες και τα χαρακτηριστικά της ομάδας-στόχου.
  5. Απάντηση: β - Το κύριο χαρακτηριστικό των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών είναι η ενεργή συμμετοχή και η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευομένων.
  6. Απάντηση: β - Οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την επιλογή εποπτικών μέσων είναι οι εκπαιδευτικές ανάγκες και οι στόχοι του προγράμματος.
  7. Απάντηση: α - Ο ρόλος του χρονοδιαγράμματος είναι η καθοδήγηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και η οργάνωση των ενοτήτων.
  8. Απάντηση: α - Τα ειδικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων ομάδων περιλαμβάνουν την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
  9. Απάντηση: α - Η στρατηγική στην οποία εντάσσεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διασφαλίζει τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.
  10. Απάντηση: α - Ο ρόλος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών είναι η εξασφάλιση ότι το πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευομένων.
  11. Απάντηση: β - Αυτή η στρατηγική επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων και γνώσεων που απαιτούνται για την βελτίωση της απασχολησιμότητας και την αντιμετώπιση της ανεργίας.
  12. Απάντηση: β - Αυτή η στρατηγική στοχεύει στην ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης και της κοινωνικής συνοχής μέσω της εκπαίδευσης ενηλίκων, ενθαρρύνοντας την ενεργή συμμετοχή των πολιτών και την προώθηση του πολιτισμού.