Quiz Αυτοαξιολόγησης - Κεφάλαιο 6: Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Ερωτήσεις

  1. Ποιοι είναι οι κύριοι τύποι αξιολόγησης στην εκπαίδευση ενηλίκων;

    • α) Διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση.
    • β) Αρχική και μεσαία αξιολόγηση.
    • γ) Ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση.
    • δ) Θεωρητική και πρακτική αξιολόγηση.
  2. Ποια είναι η κύρια διαφορά μεταξύ διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης;

    • α) Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται στο τέλος του προγράμματος, ενώ η τελική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια.
    • β) Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος για τη βελτίωσή του, ενώ η τελική αξιολόγηση στο τέλος για να αξιολογήσει την επιτυχία του προγράμματος.
    • γ) Η διαμορφωτική αξιολόγηση αφορά την καταγραφή των αποτελεσμάτων, ενώ η τελική αξιολόγηση την ανάλυση των αποτελεσμάτων.
    • δ) Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο.
  3. Τι περιλαμβάνει το ανταποδοτικό μοντέλο αξιολόγησης;

    • α) Την αξιολόγηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχέση με τους πόρους που δαπανήθηκαν.
    • β) Την σύγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με άλλα.
    • γ) Την ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων.
    • δ) Την μέτρηση της ικανοποίησης των εκπαιδευομένων.
  4. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του μοντέλου CIPP;

    • α) Συγκέντρωση δεδομένων, επεξεργασία δεδομένων, ανάλυση δεδομένων, παρουσίαση δεδομένων.
    • β) Περιεχόμενο, εισροές, διεργασίες, προϊόντα.
    • γ) Συγκέντρωση δεδομένων, ανάλυση δεδομένων, εφαρμογή δεδομένων, ανατροφοδότηση.
    • δ) Καταγραφή αποτελεσμάτων, επεξεργασία αποτελεσμάτων, ανάλυση αποτελεσμάτων, παρουσίαση αποτελεσμάτων.
  5. Ποιος είναι ο στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης;

    • α) Η τελική αξιολόγηση της απόδοσης των εκπαιδευομένων.
    • β) Η βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του.
    • γ) Η καταγραφή των αποτελεσμάτων μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
    • δ) Η αξιολόγηση των πόρων που χρησιμοποιήθηκαν.
  6. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ποσοτικής αξιολόγησης;

    • α) Χρησιμοποιεί στατιστικά δεδομένα και μετρήσεις για την ανάλυση της απόδοσης.
    • β) Αφορά την περιγραφή των εμπειριών των εκπαιδευομένων.
    • γ) Εστιάζει στη συλλογή προσωπικών ιστοριών και αφηγήσεων.
    • δ) Βασίζεται αποκλειστικά σε ποιοτικές μεθόδους.
  7. Ποιος είναι ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην τελική αξιολόγηση;

    • α) Να βελτιώσει το πρόγραμμα για μελλοντικές εφαρμογές.
    • β) Να αυξήσει τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευομένων.
    • γ) Να μειώσει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.
    • δ) Να καταγράψει μόνο τα θετικά αποτελέσματα.
  8. Ποια μέθοδος αξιολόγησης περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων από παρατήρηση και συνεντεύξεις;

    • α) Ποσοτική μέθοδος.
    • β) Ποιοτική μέθοδος.
    • γ) Στατιστική μέθοδος.
    • δ) Πειραματική μέθοδος.
  9. Τι περιλαμβάνει η ανάλυση των δεδομένων στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων;

    • α) Τη συγκέντρωση και καταγραφή των δεδομένων.
    • β) Την επεξεργασία και ερμηνεία των δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
    • γ) Την αποφυγή επεξεργασίας δεδομένων.
    • δ) Τη σύγκριση των δεδομένων με άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
  10. Ποιος είναι ο σκοπός της τελικής αξιολόγησης;

    • α) Να αξιολογήσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος.
    • β) Να παρακολουθήσει την πρόοδο των εκπαιδευομένων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
    • γ) Να συγκεντρώσει δεδομένα για την αρχική αξιολόγηση.
    • δ) Να καταγράψει μόνο τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευόμενοι.

Ανατροφοδότηση

  1. Απάντηση: α - Οι κύριοι τύποι αξιολόγησης είναι η διαμορφωτική και η τελική αξιολόγηση.
  2. Απάντηση: β - Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος για τη βελτίωσή του, ενώ η τελική αξιολόγηση στο τέλος για να αξιολογήσει την επιτυχία του προγράμματος.
  3. Απάντηση: α - Το ανταποδοτικό μοντέλο αξιολόγησης περιλαμβάνει την αξιολόγηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχέση με τους πόρους που δαπανήθηκαν.
  4. Απάντηση: β - Τα βασικά στοιχεία του μοντέλου CIPP είναι περιεχόμενο, εισροές, διεργασίες, προϊόντα.
  5. Απάντηση: β - Ο στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του.
  6. Απάντηση: α - Τα κύρια χαρακτηριστικά της ποσοτικής αξιολόγησης είναι η χρήση στατιστικών δεδομένων και μετρήσεων για την ανάλυση της απόδοσης.
  7. Απάντηση: α - Ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην τελική αξιολόγηση είναι να βελτιώσει το πρόγραμμα για μελλοντικές εφαρμογές.
  8. Απάντηση: β - Η ποιοτική μέθοδος περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων από παρατήρηση και συνεντεύξεις.
  9. Απάντηση: β - Η ανάλυση των δεδομένων περιλαμβάνει την επεξεργασία και ερμηνεία των δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
  10. Απάντηση: α - Ο σκοπός της τελικής αξιολόγησης είναι να αξιολογήσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος.