Quiz Αυτοαξιολόγησης - Κεφάλαιο 6: Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Ερωτήσεις
Ποιοι είναι οι κύριοι τύποι αξιολόγησης στην εκπαίδευση ενηλίκων;
Ποια είναι η κύρια διαφορά μεταξύ διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης;
- α) Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται στο τέλος του προγράμματος, ενώ η τελική αξιολόγηση κατά τη διάρκεια.
- β) Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος για τη βελτίωσή του, ενώ η τελική αξιολόγηση στο τέλος για να αξιολογήσει την επιτυχία του προγράμματος.
- γ) Η διαμορφωτική αξιολόγηση αφορά την καταγραφή των αποτελεσμάτων, ενώ η τελική αξιολόγηση την ανάλυση των αποτελεσμάτων.
- δ) Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο.
Τι περιλαμβάνει το ανταποδοτικό μοντέλο αξιολόγησης;
- α) Την αξιολόγηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχέση με τους πόρους που δαπανήθηκαν.
- β) Την σύγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με άλλα.
- γ) Την ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων.
- δ) Την μέτρηση της ικανοποίησης των εκπαιδευομένων.
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του μοντέλου CIPP;
- α) Συγκέντρωση δεδομένων, επεξεργασία δεδομένων, ανάλυση δεδομένων, παρουσίαση δεδομένων.
- β) Περιεχόμενο, εισροές, διεργασίες, προϊόντα.
- γ) Συγκέντρωση δεδομένων, ανάλυση δεδομένων, εφαρμογή δεδομένων, ανατροφοδότηση.
- δ) Καταγραφή αποτελεσμάτων, επεξεργασία αποτελεσμάτων, ανάλυση αποτελεσμάτων, παρουσίαση αποτελεσμάτων.
Ποιος είναι ο στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης;
- α) Η τελική αξιολόγηση της απόδοσης των εκπαιδευομένων.
- β) Η βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του.
- γ) Η καταγραφή των αποτελεσμάτων μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
- δ) Η αξιολόγηση των πόρων που χρησιμοποιήθηκαν.
Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της ποσοτικής αξιολόγησης;
- α) Χρησιμοποιεί στατιστικά δεδομένα και μετρήσεις για την ανάλυση της απόδοσης.
- β) Αφορά την περιγραφή των εμπειριών των εκπαιδευομένων.
- γ) Εστιάζει στη συλλογή προσωπικών ιστοριών και αφηγήσεων.
- δ) Βασίζεται αποκλειστικά σε ποιοτικές μεθόδους.
Ποιος είναι ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην τελική αξιολόγηση;
- α) Να βελτιώσει το πρόγραμμα για μελλοντικές εφαρμογές.
- β) Να αυξήσει τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευομένων.
- γ) Να μειώσει την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.
- δ) Να καταγράψει μόνο τα θετικά αποτελέσματα.
Ποια μέθοδος αξιολόγησης περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων από παρατήρηση και συνεντεύξεις;
- α) Ποσοτική μέθοδος.
- β) Ποιοτική μέθοδος.
- γ) Στατιστική μέθοδος.
- δ) Πειραματική μέθοδος.
Τι περιλαμβάνει η ανάλυση των δεδομένων στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων;
- α) Τη συγκέντρωση και καταγραφή των δεδομένων.
- β) Την επεξεργασία και ερμηνεία των δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
- γ) Την αποφυγή επεξεργασίας δεδομένων.
- δ) Τη σύγκριση των δεδομένων με άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ποιος είναι ο σκοπός της τελικής αξιολόγησης;
- α) Να αξιολογήσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος.
- β) Να παρακολουθήσει την πρόοδο των εκπαιδευομένων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
- γ) Να συγκεντρώσει δεδομένα για την αρχική αξιολόγηση.
- δ) Να καταγράψει μόνο τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευόμενοι.
Ανατροφοδότηση
- Απάντηση: α - Οι κύριοι τύποι αξιολόγησης είναι η διαμορφωτική και η τελική αξιολόγηση.
- Απάντηση: β - Η διαμορφωτική αξιολόγηση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος για τη βελτίωσή του, ενώ η τελική αξιολόγηση στο τέλος για να αξιολογήσει την επιτυχία του προγράμματος.
- Απάντηση: α - Το ανταποδοτικό μοντέλο αξιολόγησης περιλαμβάνει την αξιολόγηση της απόδοσης του εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχέση με τους πόρους που δαπανήθηκαν.
- Απάντηση: β - Τα βασικά στοιχεία του μοντέλου CIPP είναι περιεχόμενο, εισροές, διεργασίες, προϊόντα.
- Απάντηση: β - Ο στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού προγράμματος κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του.
- Απάντηση: α - Τα κύρια χαρακτηριστικά της ποσοτικής αξιολόγησης είναι η χρήση στατιστικών δεδομένων και μετρήσεων για την ανάλυση της απόδοσης.
- Απάντηση: α - Ο ρόλος της ανατροφοδότησης στην τελική αξιολόγηση είναι να βελτιώσει το πρόγραμμα για μελλοντικές εφαρμογές.
- Απάντηση: β - Η ποιοτική μέθοδος περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων από παρατήρηση και συνεντεύξεις.
- Απάντηση: β - Η ανάλυση των δεδομένων περιλαμβάνει την επεξεργασία και ερμηνεία των δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
- Απάντηση: α - Ο σκοπός της τελικής αξιολόγησης είναι να αξιολογήσει την απόδοση και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος.